domingo, 12 de mayo de 2024

Moi boas, Crespocientífic@s!

Hoxe traémosvos dúas sinxelas, pero fascinantes actividades. Soamente ides necesitar materiais que de seguro xa tedes nas vosas casas.

Comezamos!


1. DESCOMPOSICIÓN QUÍMICA DO PERÓXIDO DE HIDRÓXENO

Xa sabemos o que estades a pensar😅: "Dixestes que eran sinxelas e xa nos perdemos no título!!"

Tranquil@s! Traducimos. O peróxido de hidróxeno é un composto químico de uso cotián coñecido polo seu poder branqueante e antiséptico. Exacto! falamos da auga osixenada

Agora mellor, non? Estes son os materiais que ides necesitar:

- PERÓXIDO DE HIDRÓXENO (xa sabedes, auga osixenada😉)

- UN ANAQUIÑO DE PATACA CRÚA

- UN RECIPIENTE TRANSPARENTE

O procedemento é ben sinxelo. Enchemos o recipiente con peróxido de hidróxeno e introducimos o anaco de pataca crúa. Que sucederá?


Como podedes observar na imaxe, ao introducir a pataca fórmanse unhas burbullas, igual que cando botamos a auga osixenada nunha ferida. Pero agora xorden dúas preguntas:

1ª. ESAS BURBULLAS QUE SIGNIFICAN?

As burbullas que observamos son burbullas de osíxeno (O2) flotando nun líquido que xa non é auga osixenada (H2O2), se non que se está a transformar en auga pura (H2O). Polo tanto, agora dentro do recipiente temos por un lado osíxeno e por outro auga; é dicir, estamos a observar a DESCOMPOSICIÓN QUÍMICA DO PERÓXIDO DE HIDRÓXENO. O experimento foi un éxito👏👏👏

2ª. POR QUE SE FORMAN ESAS BURBULLAS?

Vale, agora queda explicar por que sucede así. É o turno da pataca. A pataca, igual que o sangue, contén unha enzima chamada catalasa. Esta enzima é a responsable de eliminar o peróxido de hidróxeno durante o metabolismo celular. Por iso observamos como se descompón en auga e osíxeno.

Interesante, va que si?😎

2. DEDO EN AUGA


Este título é bastante máis obvio, non?😅 Ben, trátase de formular hipóteses sobre a seguinte cuestión:

🤔Se afundimos un dedo nunha xerra de auga (sen tocar o fondo), a auga vai pesar máis, menos ou igual que antes de afundir o dedo?🤔

Estes son os materiais que ides necesitar para comprobar se as vosas hipóteses son acertadas.

- UNHA BÁSCULA ELÉCTRONICA (como a que tedes na cociña)

- UNHA XERRA OU UN VASO CON AUGA

O procedemento non ten misterio. Colocamos a xerra con auga enriba da báscula e anotamos o peso que marca. A continuación, antes de introducir o dedo sen tocar o fondo, formulamos as nosas hipóteses e comprobamos.


RESULTADO: A báscula marca un peso maior. Isto é debido a que, ao introducir o dedo na auga estamos a aplicar sobre ela unha forza (terceira lei de Newton). Esta forza coñecese coma empuxe. A báscula é sensible a esa forza de empuxe que estamos a aplicar e por iso o peso aparece modificado.


miércoles, 1 de mayo de 2024

 Moi boas, Crespocientífic@s!

Tal e coma vos prometemos, na entrada de hoxe traemos un experimento para lle dar saída aos limóns que empregamos para facer a batería. Trátase dun...

TEST DE VITAMINA C

É ben sinxelo e pódese facer con materiais que, de seguro, xa tedes todos e todas nas vosas casas.

Velaquí os materiais:


Todo listo? Comezamos!


1. PREPARAMOS OS TRES FRASQUIÑOS

En cada frasquiño imos botar unha pequena mostra de cada líquido. No primeiro deles botaremos un pouco de auga e nos outros dous zume de limón e zume de laranxa respectivamente.


IMPORTANTE: Para non contaminar as probas debemos lavar ben o espremedor despois facer o zume de limón. Non queremos que o noso zume de laranxa conteña restos de limón que poidan alterar o resultado da proba.


2. BOTAMOS A SOLUCIÓN IODADA NA AUGA

Observamos que a auga queda pintada co color da solución iodada.


3. FACEMOS A PROBA CO ZUME DE LIMÓN

Botamos unhas pingas no zume e ao axitalo observamos que o zume non colle a cor da solución iodada. Seguimos a engadir pingas de iodo e imos contando cantas son necesarias para que o zume cambie de cor.

4. FACEMOS A PROBA COA LARANXA

Procedemos do mesmo xeito co zume de laranxa. Cantas pingas serán necesarias para pintar o noso zume? Máis que co limón ou menos?


RESULTADO E EXPLICACIÓN

En todos os casos, para pintar o zume de limón tivemos que engadir máis de 100 pingas e para pintar o de laranxa arredor de 90. 

🤔Pero iso que significa?🤔

Pois, para empezar, que o limón ten máis vitamina C. Resulta que o ácido ascórbico (é dicir, a vitamina C) produce unha reacción química ao entrar en contacto co iodo na que este último se transforma nunha solución incolora. 

Por este motivo, cando axitamos o zume para que se mesturen as dúas substancias non observamos que cambie de cor. É a "maxia" da vitamina C. 

Deste xeito, cantas máis pingas necesitemos para que o zume cambie de cor, máis vitamina C haberá neste.

Chulo, non si?😎

XA ESTAMOS DE VOLTA...

Querid@s Crespocientífic@😃 Aquí estamos de volta para un novo curso cheo de experimentos e aventuras científicas! Este curso 2025-2026 empe...