martes, 31 de mayo de 2022

Boas, científicas e científicos!

Na entrada de hoxe resumirémosvos a actividade que fixemos o pasado mes de abril. Nela observamos os efectos da luz nas cores branca e negra.

Esta é unha actividade do máis sinxela que podedes facer nas vosas. Na lista que tedes a continuación aparecen os materiais necesarios para levala a cabo. 

MATERIAIS

- dous vasos do mesmo tamaño

- cartolinas branca e negra

- cinta adhesiva

- unha lanterna

- pedras de xeo

 Xa tedes todo? Pois logo, imos comezar!

PROCEDEMENTO

1. Forrar un dos vasos con cartolina branca e o outro coa de cor negra. 

Asegurade con cinta adhesiva e, ao rematar, colocade enriba do vaso branco unha tapa de cartolina branca. Facede o mesmo co vaso negro e un anaco de cartolina negra.

É importante que as vosas tapas sexan un pouco máis grandes que a circunferencia do vaso.

Podédela deixar así, como fixo Daniela.

Ou asegurala máis como fixeron Antonio e os seus compañeir@s.


2. Colocar unha pedra de xeo sobre cada un dos vasos e enfocar coa lanterna.

A profe Ana botounos unha man coa lanterna do seu teléfono

Aquí temos a Kathy enfocando coa lantrna no centro para que 
chegue a luz aos dous vasos.


3. Observar. Que xeo fundirá antes?


Mirade: Se vos fixades un pouco observaredes que na cartolina
negra hai máis auga que na branca. 

Brais e Álex moi concentrados na invetigación de Izan.


                                       CONCLUSIÓNS

Vale, comprobado: sobre o negro o xeo fúndese antes. pero, por que?

A luz compórtase de distintas maneiras sobre as cores: pode reflectirse ou "quedar absorbida". Sobre a cor branca a luz reflíctese; é coma se rebotase no obxecto que está a enfocar. 

En cambio, sobre a cor negra sucede o contrario, pois os raios de luz quedan "absorbidos" dentro desa cor producindo máis calor, o que fai que o xeo funda antes.

E isto para que nos serve? Pois ademais de comprobar que no verán andamos máis fresquiños vestidos de branco, agora tamén sabemos que unha casiña branca pode axudar a pagar a factura do aire acondicionado.😅 E se non, pensade: por que vai ser logo que nas zonas máis cálidas do Mediterráneo as casas son sempre branquiñas?



domingo, 1 de mayo de 2022

 Boas, científicas e científicos!

Na entrada de hoxe comentaremos brevemente as actividades desenvoltas durante o mes de marzo.

Comecemos!

ACTIVIDADE 1: Disección de flores

Para levar a cabo esta actividade dotamos aos nosos científicos e científicas dos seguintes materiais:

- pinzas

- cartolinas

- cinta adhesiva

- lupas dixitais

- flores naturais (nós usamos tulipáns e lirios)

Antes de comezar coa disección, demos un repasiño ás partes da flor.

Rubén F. e Santi xa o teñen estudiado👌

Unha vez resoltas as dúbidas, puxemos mans á obra.

Mirade os peques que curriños e que concentrados!😍
Aquí vemos a Mar, Ainara, Adriana, Juan e Íker.

Daniela atopou o pistilo👏👏
Juana e Brais moi concentrados



Antes de plasmar a disección nas cartolinas, observamos as distintas partes nas lupas dixitais.


María vai observar o talo
A profe Marianne axudando a Rubén V. a colocar a folla para observala mellor.
Mar colocando o pistilo para observalo na lupa dixital


Unha vez estudiadas as distintas partes da flor, procedemos a plasmar nas cartolinas os traballos de disección.


Íker súperconcentrado


Aquí temos a Iván preparando a súa composición

Unhas orientacións da profe Marianne para que a disección do lirio
de Rubén V e Leandro luza do máis artística.


E velaquí os resultados! Mirade que ben traballaron os nosos científicos e científicas😍


A disección de Mariña e María
O tulipán vermello de Brais e Juana
Antonio posa con Marianne. escolleron un caravel branco.
Gabriela e Aroa traballaron co lirio
Kathy amósanos o seu traballo co lirio branco.

A disección do tulipán rosa de Talia e Daniela



ACTIVIDADE 2: Circuitos eléctricos


O obxectivo desta actividade era familiarizar ás nenas e nenos cos elementos básicos dun circuito eléctrico.

Para desenvolver esta actividade valémonos tanto de pequenos kits de aprendizaxe con lanterna e/ou vibrador (dispoñibles en tendas de electrónica), coma de xogos especificamente ideados para este fin.

Velaquí unhas imaxes de como se divertiron as nosas científicas e científicos con esta actividade.

Mar, Ainara e Juan traballan nos seus circuitos coas orientacións
da profe Marianne.
Antonio, Aitana e Ainhoa pasárono en grande

Adriana, César, Talia e Daniela escoitan moi atentos as explicacións

Adriana e César montan o seu primeiro circuito

Xoel e Rubén F. traballando no circuito dos sons
Mariña, María, Brais e Juana experimentando

Noa e Candela "aluzinadas"😂😂




E ata aquí por hoxe! Máis experimentos na próxima entrada
Adeus!👋👋



XA ESTAMOS DE VOLTA...

Querid@s Crespocientífic@😃 Aquí estamos de volta para un novo curso cheo de experimentos e aventuras científicas! Este curso 2025-2026 empe...